Wyprawka Przedszkolaka 2023/2024
Zajęcia opiekuńcze. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Inicjowanie rozmów z dziećmi. Zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne.
religia wg harmonogramu
korzystanie z gier i układanek stolikowych,
zabawy ruchowe, integrujące grupę, w kole lub przy muzyce,
utrwalenie opanowanych w przedszkolu wierszy, piosenek,
zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych,
czynności dowolne podejmowane przez dzieci i inspirowane przez nauczycielkę, praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dziećmi zdolnymi, ćwiczenia poranne, ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę),
porządkowanie sali,
Śniadanie. Eksponowanie pracy dyżurnych. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie.
Wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie zajęć programowych, sprzyjających rozwijaniu aktywności społecznej, poznawczej, językowej, artystycznej, ruchowej i zdrowotnej; zajęcia gimnastyczne.
(owoc, warzywo, produkt mleczny) realizacja programu Przedszkole z witaminą.
(nauka ubierania się, wiązania butów, zapinania guzików, suwaków).
Zajęcia w ogrodzie i na placu zabaw: zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu terenowego, spacery, wycieczki - poznawanie najbliższego otoczenia społecznego i przyrodniczego. Zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze, tropiące (podczas sprzyjającej pogody).
Podczas niesprzyjającej pogody – zajęcia przyrodnicze, zajęcia sportowe, zabawy swobodne lub praca indywidualna w sali przedszkolnej, sali gimnastycznej bądź na holu. J. angielski wg harmonogramu.
Czynności higieniczne. Dalszy ciąg prac dyżurnych - nauka nakrywania stołów. Pełnienie dyżurów przy posiłkach. OBIAD. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kultu-ralne zachowanie się przy stole.
Słuchanie bajek, muzykoterapia, bajkoterapia. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości. Gimnastyka korekcyjna, zajęcia rytmiczne, zajęcia taneczne, zajęcia logopedyczne. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zabawy tematyczne.
według wyboru dzieci, zabawy swobodne w kącikach zainteresowań przy niewielkim udziale nauczyciela.
Zabiegi higieniczne.Podwieczorek-kultura spożywania posiłków. PODWIECZOREK
inspirowane przez wychowanków, pobyt na świeżym powietrzu, gry i zabawy ruchowe. Praca indywidualna i grupowa z dziećmi; zajęcia rozwijające i stymulujące wszechstronny rozwój dziecka. Rozchodzenie się dzieci do domu.
Ramowy rozkład dnia, jak sama nazwa wskazuje, jest tylko ramą dnia i może ulec zmianie ze względu na: różne warunki pogodowe, wizyty gości w przedszkolu, uroczystości, spotkania, krótszy lub przedłużający się czas realizacji tematu.